PENTRU SI DESPRE COPII

Emilia Popoiu

Legenda ghiocelului

Legenda ghiocelului

Serghie Stefan, IIIB

Alb, mic si plapand, ghiocelul isi suna clopotelul, vestind natura ca vine primavara.

Zapada s-a suparat si i-a promis ca la noapte il va ingheta.

– Nu te supara, Mos Omat! i-a spus ghiocelul. Mie mi-a trimis soarele printr-o raza jucausa vestea sa ma scol din somnul de iarna. M-am frecat la ochi si iata, am venit.

– Bine, bine. O sa vedem noi cine are dreptate. La noapte, Mos Omat a chemat gerul in ajutor. Ce mai incoace si incolo, se intorsese iarna. Mos Omat a inceput sa strige:

– Unde esti, ghiocelule? N-ai inghetat?

Ghiocelul suparat i-a spus ca i-a fost foarte frig si ca va muri inghetat. Atunci soarele a trimis un vant cald si i-a spus:

– Plapandule ghiocel, nu te speria, te voi ocroti cu razele mele de soare! Dimineata, ghiocelul s-a frecat la ochi. Nici urma de zapada. Nu-i venea sa creada. Toata poiana era plina de ghiocei, toporasi si branduse.

– Unde esti, Mos Omat? Nu te vad nicaieri, a strigat ghiocelul.

– M-am topit …!

14 Martie 2010 - Posted by | CREATII ALE ELEVILOR

Sorry, the comment form is closed at this time.

